Intercultureel werk met kinderen in België - Reisverslag uit Antwerpen, België van Nina & Liz aka GHOOKJA - WaarBenJij.nu Intercultureel werk met kinderen in België - Reisverslag uit Antwerpen, België van Nina & Liz aka GHOOKJA - WaarBenJij.nu

Intercultureel werk met kinderen in België

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Nina & Liz

21 December 2007 | België, Antwerpen

Vzw Tsatsaboli en Ghookja is zijn ook in België actief.

Hier worden 'Afrikaanse' kunstprojecten ingericht voor lager scholen en groepen kansarme jongeren.

De filosofie wordt dus doorgetrokken naar België.

Ook hier de handen uit de mouwen om aan het zelfbeeld van onze "armen" te werken.

Want voor Armoede hoef je net per sé naar Afrika!

• 16 Januari 2008 - 07:46

Linda:

Mooie site, meisjes. Ook leuk om het verhaal eens door iemand anders opgetekend te zien.

• 17 Januari 2008 - 12:24

Annelies:

Hoi, ik heb net het artikeltje gelezen in de streekkrant van Mol! Ik vind jullie initiatief zeer interessant! Zelf vertrek ik op 6 februari voor 4 maanden naar Ghana, om er als vroedvrouw te werken! Wij verblijven in het Noorden, in Bolgatanga! Het zou fijn zijn om ginder ook iets van jullie project te horen! je kan altijd reageren op mijn site anneliesinghana.waarbenjij.nu

alvast veel succes, en hopelijk tot in Ghana :-)

Nina & Liz

Ghookja is een intercultureel project rond sprookjes in Ghana. Wij snuiven de sprookjes op die in Ghana leven. We werken met kinderen rond een Westers sprookje en komen terug met een rugzak vol vertellingen en verhalen. In Ghana zelf hopen we bij te dragen aan de vorming van een positief zelfbeeld bij jonge kinderen door met hen een filmpje te maken, waarin ze de hoofdrol spelen!